Aktywna tablica

„Aktywna Tablica 2022” – Otrzymane dofinansowanie to 43 750 złotych, z czego 35 000 zł jest wsparciem ze środków budżetu państwa. Działania, które były możliwe dzięki udziałowi w programie to:

  • Zakup programów terapeutycznych do pracy z uczniami: z autyzmem, w tym Zespołem Aspergera, z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami procesów uczenia się, z wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji językowej.

Zakupione programy to: Logopedia, Moc emocji, Spektrum autyzmu, Dysleksja, Matświat. Oprogramowanie stanowi bardzo ważny element pracy nauczycieli specjalistów podczas zajęć: logopedycznych, rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne. Z tej formy pracy korzystają wszyscy uczniowie objęci wsparciem z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.  Programy: Logopedia, Spektrum autyzmu, Matświat i Dysleksja wykorzystywane są podczas zajęć indywidualnych oraz w małych grupach. Oprogramowanie uatrakcyjnia proces edukacyjno-terapeutyczny, bogata tematyka i różnorodność proponowanych ćwiczeń podnosi motywację uczniów do działania oraz wspiera koncentrację uwagi. Ponadto nauczyciele i specjaliści chętnie korzystają z materiałów dodatkowych takich jak karty pracy i scenariusze zajęć. Nieco szersze zastosowanie ma w naszej szkole program „Moc emocji”. Jest to specjalistyczny program multimedialny, który nauczyciele i specjaliści wykorzystują nie tylko podczas zajęć rewalidacyjnych i rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne u uczniów z autyzmem. Jest to narzędzie bardzo chętnie wykorzystywane przez pedagoga specjalnego i szkolnego oraz psychologa podczas zajęć z uczniami klas IV-VIII. Scenariusze zajęć oraz karty pracy są także chętnie wykorzystywane podczas godzin wychowawczych w klasach IV-VIII.

 

  • Zakup Magicznego Dywanu – Interaktywna podłoga to niezwykle innowacyjna pomoc edukacyjna, wspierająca rozwój motoryki dużej, spostrzegawczości, refleksu, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz współpracy w grupie i zdrowej rywalizacji. Dzięki zintegrowanemu systemowi czujników z projektorem i komputerem oraz wygodnej obsłudze za pomocą ruchu lub pilota, urządzenie daje szerokie spektrum zastosowania.

Z tej pomocy korzystają zarówno nauczyciele specjaliści podczas zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również nauczyciele przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej i świetlicy. Dzięki ogromnej bazie ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych uczniowie nie mogą się nudzić. Zabawowa forma dywanu skutecznie absorbuje uwagę dzieci, angażując je tym samym w aktywną naukę.

 

  • Zakup sprzętu niezbędnego do obsługi oprogramowania – laptop, tablety, monitor i ekran multimedialny.

Laptop, na którym zainstalowane jest oprogramowanie zakupione w ramach projektu oraz tablety pozostają do dyspozycji nauczycieli i specjalistów korzystających z omawianych programów. Natomiast ekran multimedialny jest wykorzystywany w codziennej pracy w klasie 2a. 


Skip to content